Accountancy

Als accountant ben je de betrouwbare rechterhand van ondernemingen. Je zorgt dat alle wettelijke verplichtingen correct en tijdig afgewerkt zijn, en ondersteunt ondernemers met raad en daad. Daarbij baseer je je op historische cijfers, werk je proactief en kijk je altijd vooruit. Binnen accountancy kan je als maet meer focussen op Administration – de volledige boekhoudkundige verwerking – of op Reporting – interpretatie van cijfers, rapporteringen en klantenadvies. Twee profielen die mekaar perfect aanvullen!

Audit

Als auditor zorgen je dat de jaarrekening van onze klanten een trouwe weergave is van de werkelijkheid. Je brengt doelen en risico’s in kaart, formuleert aanbevelingen, verbetert de interne controleomgeving en verdiept je in de performantie van de ondernemingen van je klanten. Je werkt zelfstandig of samen met je team aan de meest boeiende en uitdagende dossiers.

Legal

Welkom in team Legal, waar onze juristen klanten begeleiden bij juridische vragen en formaliteiten rond overnames en herstructureringen, transacties van onroerend goed, vennootschappen, overeenkomsten, algemene voorwaarden, aangetekende zendingen en nog zoveel meer. Dat doen ze samen met onze paralegals, die ervoor zorgen dat alle juridisch-administratieve aspecten van een onderneming grondig en efficiënt worden behandeld. Van attesten opvragen en aandelen- en UBO-registers bijwerken tot verslagen en publicatieformulieren opstellen. Samen loodsen we onze klanten door elk juridisch vraagstuk.

Tax

Je beheert alle disciplines van de fiscaliteit en maakt de zakelijke doelstellingen van je klanten mee waar Ons team van dynamische en multidisciplinaire belastingadviseur ondersteunt onze klanten in tal van taken: van fiscale strategieën mee uittekenen tot onze klanten op weg helpen naar een veilig en gezond bedrijfs- en privévermogen.

Corporate finance

Als Corporate Finance-adviseur begeleid je ondernemers van a tot z in het kopen of verkopen van een bedrijf of bij de zoektocht naar groeifinanciering of risicokapitaal. Geef hun gericht advies en behartig de belangen van je klanten tegenover derden in alle vertrouwen, discretie en onafhankelijkheid.

International

Ons International-team is de rechterhand van buitenlandse en Belgische, internationaal georiënteerde, bedrijven op het vlak van fiscale, sociale, juridische en administratieve vraagstukken. Help hen adviezen formuleren over internationaal zakendoen, werk aannemen in België en grensoverschrijdende tewerkstelling. Hiervoor werk je samen met experten uit verschillende andere expertisedomeinen. De meest voorkomende topics zijn detachering, salary split & expat, payroll, single permit, btw-registratie, vaste inrichting en inkomstenbelasting.

HR Services

Ons team van HR Services biedt een antwoord op elke HR-uitdaging, van loonoptimalisatie tot welzijnsbeleid. Daarbij vertrekken ze vanuit de mens, de bedrijfscultuur én de praktische kant. Maar daar stopt het niet: dit team staat ook in voor alle arbeidsjuridische vraagstukken en zet in op de loonberekening en payroll van onze klanten. Jij doorgrondt niet alleen de kleinste lettertjes en complexe wetgeving, maar kan ze ook vertalen naar mensentaal.

Family office

In het team Family Office adviseren we familiebedrijven, ondernemende families en vermogende particulieren. We begeleiden de ondernemer en vermogende particulier om overzicht en inzicht te krijgen in de complexiteit van hun totale vermogen en helpen hen bij de overdracht van hun familiebedrijf. Hierbij houden we als onafhankelijke adviseurs steeds rekening met de financiële, fiscaal-juridische en intermenselijke belangen om zo alle betrokkenen de gewenste gemoedsrust te schenken. Als family officer doorgrond je de wereld van family businesses, estate plannings en monitoring services als geen ander.

Business consulting

Werk samen met onze gedreven business consultants, die bedrijven & ondernemers ondersteunen op elk C-level binnen hun organisatie. Dat gaat van operationele en financiële data verwerken tot inzichtelijke informatie in een geautomatiseerde rapportering en/of dashboard gieten. Ons team van Business Consulting optimaliseert, digitaliseert en automatiseert informatiestromen en bedrijfsprocessen als geen ander. Daarnaast adviseren ze onze klanten op basis van accurate marge-, kostprijs- en rendementsberekeningen, en helpen hen zo strategische en operationele managementbeslissingen nemen.

Sustainability

Door de uitrol van heel wat Europese regelgeving is de transitie naar duurzaam ondernemen in een stroomversnelling gekomen, en worden bedrijven verplicht om te rapporteren over hun duurzaamheidsplannen en -prestaties. Ons team van Sustainability wil hen hierin ondersteunen, zodat zij op hun beurt een antwoord kunnen bieden op de vragen van de regelgever én de markt. Daarnaast helpen we hen met een strategisch ESG-beleid uit te bouwen dat ook een meerwaarde voor het bedrijf met zich meebrengt. We werken hierbij op maet, van eenmalige opleidingen tot de plaatsing van een sustainability manager as a service. Een boeiend en relatief nieuw domein om in door te groeien.

Terug naar het overzicht

Caroline Knaepen is Manager bij Van Havermaet

29.11.2023

Twaalf jaar geleden wandelde Caroline via een interimkantoor toevallig bij Van Havermaet binnen. Ze zochten op dat moment administratieve ondersteuning voor twee accountancy teams. Dankzij een groeiplan op maet kreeg ze de kans om bij te leren en door te groeien tot Manager.

Hoe ziet een dag bij Van Havermaet er voor jou uit?  

Caroline is de vroegste vogel van het kantoor. “Ik start mijn werkdag lekker vroeg, zodat ik vlot kan opstarten, mijn dag overlopen én mails beantwoorden voor de rush van de dag begint. Heerlijk toch, die rust ’s ochtends. 

Waaruit haal je de meeste energie? 

“De adrenaline die je voelt wanneer deadlines naderen, vind ik een zalig gevoel. Je werkt samen met je collega’s naar het moment toe dat alles in orde moet zijn. Tegelijkertijd houd ik van mijn terugkerende taken, zoals btw-aangiftes en de algemene boekhouding. Die combinatie werkt voor mij.

“We werken hard samen, maar tegelijkertijd vormen we één grote familie.”

Hoe worden je groeiambities ingelost?  

“Ik bepaal het tempo, net zoals iedere maet. Dat is volgens mij de kracht van maetwerk. Bij Van Havermaet geloven ze echt in je potentieel en geven ze je alle kansen. Je kan dan ook naar hartenlust interne en externe opleidingen en workshops volgen.”
 

Waarom zou je een job bij Van Havermaet aanraden? 

“De sfeer op kantoor en onder maeten is fijn. We werken hard samen, maar tegelijkertijd vormen we één grote familie. En dat trekken we door in de relaties met onze klanten. Die toffe contacten met zowel collega’s als klanten én mijn afwisselend takenpakket zorgen ervoor dat ik met plezier kom werken.”
 

Neem je een extra rol op? Zo ja, welke en waarom? 

“Ja! Ze hebben me onlangs gedoopt tot ideeënambassadeur. Ik ben het eerste aanspreekpunt voor de klanten binnen mijn team en daarnaast beheer ik ook de agenda van de Director die verantwoordelijk is voor ons team. Die extra’s maken het allemaal extra boeiend.” 

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.